Thursday, October 11, 2012
0

ျမန္မာ – ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္ျခား နတ္ျမစ္ႏွင့္ ေမာင္ေတာဘက္ျခမ္းရွိ ေတာင္တန္းမ်ားကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွ ျမင္ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု – ၿငိမ္းခ်မ္း / ဧရာဝတီ)
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ပန္းဝါ (ေခၚ) ရာမူးၿမိဳ႕တြင္ မြတ္စလင္အစြန္းမ်ားက ဗုဒၶသာသနိက အေဆာက္အဦးမ်ားကို မီး႐ိႈ႕ဖ်က္ဆီးမႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ႏွစ္ပတ္အတြင္း ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလည္း က်ဆင္းလာေနေၾကာင္း သိရသည္။
အၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ျမန္မာစက္ေလွမ်ားသည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွ ထြက္ခြာသြားၾကၿပီး ယခုအခါ တကၠနာၿမိဳ႕ရွိ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းတြင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး (နစက) မွ စက္ေလွ ၃ စီးသာ က်န္ရွိေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္း အလုပ္သမားတဦးက ေျပာသည္။
“ရာမူး ျပႆနာျဖစ္ကတည္းက ျမန္မာစက္ေလွေတြ ျပန္သြားၾကတယ္။ အခု ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နစက လိုင္းကလာတဲ့ ျခင္ေဆးေခြလုပ္တဲ့ အံုဒံုပင္ အေခါက္ေျခာက္ေတြ၊ ဇီးယုိထုတ္ေတြနဲ႔ လာတဲ့ စက္ေလွ ၃ စီးပဲ ေရာက္တယ္။ ျမန္မာဘက္က ဝင္ေနက် သစ္စက္ေလွေတြက လံုးဝမလာေတာ့ဘူး” ဟု တကၠနာရွိ ကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းအလုပ္သမားက ေျပာသည္။
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရးတြင္ တရားမဝင္ သစ္ကုန္ကူးမႈလည္း မ်ားျပားၿပီး ယခုလ ၃ ရက္ေန႔မွစ၍ ျမန္မာ့ေရတပ္က သေဘၤာမ်ားျဖင့္ ကင္းလွည့္စစ္ေဆးေနျခင္းေၾကာင္း စက္ေလွမ်ား အဝင္နည္းျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း တကၠနာၿမိဳ႕ခံ ဦးသိန္းက ဆိုသည္။
“ဘဂၤလားမွာကလည္း အၾကမ္းဖက္မႈေတြျဖစ္ေတာ့ ျမန္မာေရတပ္က မျပတ္ကင္းလွည့္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းကလာတဲ့ သစ္စက္ေလွေတြက မလာရဲၾကတာလည္း ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီမွာရွိေနတဲ့ စက္ေလွေတြလည္း ဘဂၤလားမွာ မေနေတာ့ဘဲ ျမန္မာဘက္ကုိ ျပန္သြားၾကတယ္” ဟု ဦးသိန္းက ေျပာသည္။
ျမန္မာဘက္ ေမွာင္ခိုလမ္းမွ ေလွငယ္မ်ားႏွင့္ ဝင္ေနက် အဝတ္အစားကုန္သည္မ်ားလည္း မလာေတာ့ေၾကာင္း၊ နယ္စပ္မွ ဘဂၤါလီမ်ားသာ လူခ်ည္းသက္သက္ ခိုးဝင္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း တကၠနာၿမိဳ႕နယ္ ျမစ္နားရြာသားတဦးက ဆိုသည္။
“အရင္ကလို အဝတ္အထည္ေတြ၊ သစ္သား႐ုပ္ထုေတြ မလာေတာ့ဘူး။ ဘဂၤါလီေတြခ်ည္းဘဲ လူ ၆၀ နဲ႔ ၁၀၀ ေလာက္ကို က်ေနာ္တို႔ ရြာဆိပ္ကပဲ တက္ေနၾကတယ္။ က်န္တဲ့ရြာေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ။ ျမန္မာဘက္ကို ျပန္သြားတဲ့လူဆိုတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ” ဟု ျမစ္နားရြာသားက ေျပာသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGB) သည္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္ ပဋိပကၡကာလအၿပီးတြင္ နယ္စပ္ကို တင္းၾကပ္ခဲ့သည့္တိုင္ ပန္းဝါ အၾကမ္းဖက္မႈေနာက္ပိုင္းတြင္ နယ္စပ္လံုၿခံဳေရး ေလ်ာ့လ်ဲေနသည္ဟု သိရသည္။
From:ဧရာ၀တီ

0 comments: