ယေန႔
ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္က ထြက္ရွိတဲ့ သတင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သတင္းကေတာ့ တိုယိုတာမွ
အႏၱရာယ္ရွိ ကားမ်ား ျပန္လည္ေခၚယူျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။ အစီးေရ စုစုေပါင္း ၇.၄၃
သန္းရွိျပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ၾကား ထုတ္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ ၁၄
မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ခ်ိဳ ႔ယြင္းတဲ့ေနရာကေတာ့ ပါဝါဝင္းဒုိး ဖြင့္ပိတ္ စနစ္မွာ ျဖစ္ျပီး မီးေလာင္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့အေနအ ထာ
းမွာ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒရိုင္ဘာေဘး က ပါဝင္ဝင္းဒိုးက Sticky (ေစးကပ္ကပ္) ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အဖြင့္အပိတ္ စသံုးစဥ္က အဆင္ေျပေနေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းေကာင္းေကာင္း မလုပ္မလုပ္တဲ့အတြက္ ေခ်ာဆီမ်ား ထပ္ထည့္ရပါတယ္။ ယင္းသုိ႔ ေခ်ာဆီ ထည့္ျခင္းေၾကာင့္ အရည္ေပ်ာ္ျခင္း၊ အေငြ႔ ထြက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ျပီး မီးေလာင္ သည့္ အေျခအေနအထိ ဆုိးရြားသြားႏိုင္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ တုိယုိတာ ကုမၼဏီကေတာ့ အထူး ဖလူအိုရင္း အမဲဆီ(ေခ်ာဆီ) (fluorine grease) ကို Switch ထဲ ျပန္လည့္ထည့္သြင္းေပးမယ္လို ႔ ဆုိထား ပါတယ္။
ေခၚယူမယ့္ အစီးေရကေတာ့ အေမရိကန္မွ ၂.၄၇ သန္း၊ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ၁.၄ သန္း၊ ဥေရာပမွ ၁.၃၉ သန္း ၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ၄သိန္းခြဲ၊ ၾသစေတးလ်မွ ၆သိန္းခြဲ၊ အေရွ ႔အလယ္ပိုင္းမွ ၅ သိန္း၊ ကေနဒါမွ ၂သိန္း၄ေသာင္း၊ အျခားအာရွႏိုင္ငံမ်ားမွ ၆သိန္းခြဲ ဝန္းက်င္ဆီ အေရအတြက္ ရွိပါတယ္။ ဝဘ္ဆိုဒ္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ေဖာ္ျပတဲ့အေရအတြက္ ကလည္း အနည္းငယ္စီ ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စုစုေပါင္း အစီးေရက ၇.၄၃ သန္း ကေတာ့ မွန္ကန္ေနပါတယ္။
ပါဝင္တဲ့ ကားအမ်ိဳးအစားကေတာ့ - ေျမာက္အေမရိကန္မွာ - Yaris, Corolla, Matrix, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia and Scion models xB နဲ႔ xD တို႔ပါဝင္ပါတယ္။
ဂ်ပန္မွာ ျပန္ေခၚတာကေတာ့ ဗစ္ (Vitz), ဘယ္လ္တာ (Belta), Ractis, Ist, Auris နဲ႔ ကိုရိုလာ လြန္မီယြန္ (Corolla Lumion) လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခ်ိဳ ႔ဝဘ္ဆိုဒ္ၾကီးေတြမွာဆုိ စံုစံုလင္လင္ေတာင္ မေဖာ္ျပထားပါ ဘူး။ ေဖာ္ျပပါ စာရင္းထဲက အမ်ိဳးအစားထက္လည္း ပိုႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ကေန ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္လုပ္တဲ့ တုိယိုတာ ကားအေတာ္မ်ားမ်ားကို သက္ေရာက္ပါ တယ္။ ျမန္မာျပည္ေရာက္ႏိုင္ေခ် ရွိတဲ့ ကားမ်ားကလည္း ဂ်ပန္ျပည္တြင္းက ကားပဲ ပုိမ်ားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ျပည္ တစ္ပတ္ရစ္ ေစ်းကြက္ ကေန ျပန္လည္ဝယ္ယူရတဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ယင္း ေခၚယူရန္ သတင္းထုတ္ျပန္မွုေၾကာင့္ တုိယိုတာ ကုမၼဏီရဲ ႔ရွယ္ယာေစ်း ဟာ ရက္ပိုင္းအတြင္း မ်ားစြာ ထုိးက်သြားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကလည္း အစီးေရ ၁၀ သန္းအထိ ျပန္လည္ေခၚ ယူျပင္ဆင္ေပး ရျပီး အမ်ားဆံုး စံခ်ိန္တင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ကလည္း တိုယိုတာထုတ္ Lexus ကားမ်ား အေမရိကန္ရဲ ႔ ကြာလတီ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြမွာ က်ရွံုးခဲ့ျပီး အေမရိကန္ ေစ်းကြက္ဝင္ရန္ ေနာက္က်ခဲ့ပါတယ္။ ကြာလတီနဲ႔ ပက္သက္လို႔ ယခု ေနာက္ပိုင္း ျပန္လည္ေခၚယူျပင္ဆင္ေပးရမွု မ်ားျပားလာတဲ့အတြက္
နည္းပညာႏွင့္ ကြာလတီကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးဖို႔၊ အဆင့္ျမင့္တင္ဖို႔အတြက္
တုိယိုတာ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ Satoshi Yuzaki မွေျပာၾကားခဲံပါတယ္။ “အခုလို
ျပန္လည္ေခၚယူျပင္ဆင္ေပးရမွု အတြက္
စိတ္မေကာင္းပါ ဘူး။ ေနာက္ဆိုရင္ ဒီထက္မက ပိုဂရုစိုက္ရပါ ေတာ့တယ္။
ဒီျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ လည္း တုိယိုတာ ကားမ်ားေရာင္းအား က်သြားမွာ ေသခ်ာေပ မယ့္
အခ်ိန္တိုတြင္း နဂိုအေနအထား ျပန္လည္ရရွိေအာင္ ၾကိဳးပမ္းသြားပါ့မယ္” လို႔
ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ယင္း ဒရိုင္ဘာေဘး မာစတာကီး(Smart Key) သံုး ပါဝါဝင္းဒိုး အဖြင့္အပိတ္ စနစ္ မွာ ခ်ိဳ ႔ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ေပၚေနမွုဟာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ အသံုးျပဳျပီးမွ သိရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ကေန ၂၀၁၀ အတြင္း သတိမထားပဲ အသံုးျပဳလာရကေန ယေန႔ ျပန္လည္ စစ္ေဆးခ်ိန္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြ႔ ရွိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံမ်ားမွ
ႏိုင္ငံတကာ ကြာလတီအဖြဲ႔အစည္း မ်ားက မေရာင္းခ်မွီ စစ္ေဆးျခင္း (Before sale
inspect) နဲ႔ ေရာင္းခ်ျပီး စစ္ေဆးျခင္း (After sale inspect) ကို
အျမဲလုပ္ေဆာင္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ဝယ္သူတိ႔ုအတြက္ ကုမၼဏီမွ စစ္ေဆးျခင္းနဲ႔အတူ
သက္ဆုိင္ရာ ႏိုင္ငံမ်ား မွလည္း ဘုတ္အဖြဲ႔ထားရွိျပီး ႏွစ္စဥ္ စစ္ေဆးမွု
ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ ဒါက ပရီမီယံ ၊ ဘရန္ဒီ -ကုမၼဏီမွ တိုက္ရိုက္ဝယ္ယူတဲ့
စနစ္မွာပဲ အၾကံဳးဝင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုက္ရိုက္ေရာင္းခ်ရမွုအတြက ္ ကုမၼဏီက အျမဲဝန္ေဆာင္မွုေပးရပါတယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွ ဝယ္စီးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုမၼဏီမွ တိုက္ရိုက္ေရာင္းတဲ့ကား မဟုတ္ပါဘူး။ မေရာင္းမွီစစ္ေဆးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မွု တစ္ခုသာ ေပးစြမ္းထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္ေရာက္ တုိယုိတာ ကားမ်ားရဲ ႔ပါဝါဝင္းဒိုးစနစ္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိႏိုင္မရွိႏို င္ကိုေတာ့
ဝပ္ေရွာ႔သြားျပီး ေျဖရွင္းမွ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုယိုတာကုမၼဏီ ကေတာ့
တိုက္ရိုက္ဝယ္တဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ကားမ်ားကို ေငြေၾကးအကုန္က် ခံျပီး
ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးမွု ျပဳလုပ္မယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ခ်ိဳ ႔ယြင္းတဲ့ေနရာကေတာ့ ပါဝါဝင္းဒုိး ဖြင့္ပိတ္ စနစ္မွာ ျဖစ္ျပီး မီးေလာင္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့အေနအ
းမွာ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒရိုင္ဘာေဘး က ပါဝင္ဝင္းဒိုးက Sticky (ေစးကပ္ကပ္) ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အဖြင့္အပိတ္ စသံုးစဥ္က အဆင္ေျပေနေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းေကာင္းေကာင္း မလုပ္မလုပ္တဲ့အတြက္ ေခ်ာဆီမ်ား ထပ္ထည့္ရပါတယ္။ ယင္းသုိ႔ ေခ်ာဆီ ထည့္ျခင္းေၾကာင့္ အရည္ေပ်ာ္ျခင္း၊ အေငြ႔ ထြက္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ျပီး မီးေလာင္ သည့္ အေျခအေနအထိ ဆုိးရြားသြားႏိုင္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ တုိယုိတာ ကုမၼဏီကေတာ့ အထူး ဖလူအိုရင္း အမဲဆီ(ေခ်ာဆီ) (fluorine grease) ကို Switch ထဲ ျပန္လည့္ထည့္သြင္းေပးမယ္လို
ေခၚယူမယ့္ အစီးေရကေတာ့ အေမရိကန္မွ ၂.၄၇ သန္း၊ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ၁.၄ သန္း၊ ဥေရာပမွ ၁.၃၉ သန္း ၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ၄သိန္းခြဲ၊ ၾသစေတးလ်မွ ၆သိန္းခြဲ၊ အေရွ ႔အလယ္ပိုင္းမွ ၅ သိန္း၊ ကေနဒါမွ ၂သိန္း၄ေသာင္း၊ အျခားအာရွႏိုင္ငံမ်ားမွ ၆သိန္းခြဲ ဝန္းက်င္ဆီ အေရအတြက္ ရွိပါတယ္။ ဝဘ္ဆိုဒ္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ေဖာ္ျပတဲ့အေရအတြက္ ကလည္း အနည္းငယ္စီ ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ စုစုေပါင္း အစီးေရက ၇.၄၃ သန္း ကေတာ့ မွန္ကန္ေနပါတယ္။
ပါဝင္တဲ့ ကားအမ်ိဳးအစားကေတာ့ - ေျမာက္အေမရိကန္မွာ - Yaris, Corolla, Matrix, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia and Scion models xB နဲ႔ xD တို႔ပါဝင္ပါတယ္။
ဂ်ပန္မွာ ျပန္ေခၚတာကေတာ့ ဗစ္ (Vitz), ဘယ္လ္တာ (Belta), Ractis, Ist, Auris နဲ႔ ကိုရိုလာ လြန္မီယြန္ (Corolla Lumion) လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခ်ိဳ ႔ဝဘ္ဆိုဒ္ၾကီးေတြမွာဆုိ စံုစံုလင္လင္ေတာင္ မေဖာ္ျပထားပါ ဘူး။ ေဖာ္ျပပါ စာရင္းထဲက အမ်ိဳးအစားထက္လည္း ပိုႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ကေန ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္လုပ္တဲ့ တုိယိုတာ ကားအေတာ္မ်ားမ်ားကို သက္ေရာက္ပါ တယ္။ ျမန္မာျပည္ေရာက္ႏိုင္ေခ် ရွိတဲ့ ကားမ်ားကလည္း ဂ်ပန္ျပည္တြင္းက ကားပဲ ပုိမ်ားပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ျပည္ တစ္ပတ္ရစ္ ေစ်းကြက္ ကေန ျပန္လည္ဝယ္ယူရတဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ယင္း ေခၚယူရန္ သတင္းထုတ္ျပန္မွုေၾကာင့္ တုိယိုတာ ကုမၼဏီရဲ ႔ရွယ္ယာေစ်း ဟာ ရက္ပိုင္းအတြင္း မ်ားစြာ ထုိးက်သြားတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကလည္း အစီးေရ ၁၀ သန္းအထိ ျပန္လည္ေခၚ ယူျပင္ဆင္ေပး ရျပီး အမ်ားဆံုး စံခ်ိန္တင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ကလည္း တိုယိုတာထုတ္ Lexus ကားမ်ား အေမရိကန္ရဲ ႔ ကြာလတီ စမ္းသပ္ခ်က္ေတြမွာ က်ရွံုးခဲ့ျပီး အေမရိကန္ ေစ်းကြက္ဝင္ရန္ ေနာက္က်ခဲ့ပါတယ္။ ကြာလတီနဲ႔ ပက္သက္လို႔ ယခု ေနာက္ပိုင္း ျပန္လည္ေခၚယူျပင္ဆင္ေပးရမွု
ယင္း ဒရိုင္ဘာေဘး မာစတာကီး(Smart Key) သံုး ပါဝါဝင္းဒိုး အဖြင့္အပိတ္ စနစ္ မွာ ခ်ိဳ ႔ယြင္းခ်က္ ျဖစ္ေပၚေနမွုဟာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ အသံုးျပဳျပီးမွ သိရွိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၀၅ ကေန ၂၀၁၀ အတြင္း သတိမထားပဲ အသံုးျပဳလာရကေန ယေန႔ ျပန္လည္ စစ္ေဆးခ်ိန္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြ႔ ရွိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံမ်ားမွ
လက္ရွိ ျမန္မာျပည္က ဂ်ပန္ေလလံေစ်းကြက္မွ ဝယ္စီးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုမၼဏီမွ တိုက္ရိုက္ေရာင္းတဲ့ကား မဟုတ္ပါဘူး။ မေရာင္းမွီစစ္ေဆးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မွု တစ္ခုသာ ေပးစြမ္းထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္ေရာက္ တုိယုိတာ ကားမ်ားရဲ ႔ပါဝါဝင္းဒိုးစနစ္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိႏိုင္မရွိႏို
0 comments:
Post a Comment