ယေန႔ကာလသည္
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးအား အေရြးခ်ယ္ခံအစိုးရ တစ္ရပ္၏ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳမႈျဖင့္
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တစ္ရပ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္ေနေသာ အခ်ိန္ ကာလျ ဖစ္ေပ သည္။ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေသာ
ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံသစ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ အေျခခံ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္္မႈႏွင့္
လူမႈစီးပြား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈတည္း ဟူေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ ၂ ရပ္အား ျပည္သူလူထု အမ်ားစု၏
တူညီေသာဘံု သေဘာထား ဆႏၵႏွင့္ အညီ ရည္မွန္းေဖာ္ေဆာင္ လ်က္ ရွိပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ နယ္ပယ္က႑ အသီးသီးတြင္
ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္ အညီ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈ (Peace and Stability)
ႏွင့္ အညီ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းမႈ (Checks and Balance)၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ
(Transparchey)၊ အားလံုးပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ (All Inclusive)၊ ေျဖေလ်ာ့မႈ (Relaxion)၊
အမ်ိဳးသားျပန္လည္ ရင္ၾကားေစ့ေရးေဆာင္ရြက္မႈ (National Reconsilation) လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အား တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ သိတတ္မႈ၊ သေဘာထားႀကီးမႈ၊
အျပန္အလွန္ေလးစားမႈ၊ စိတ္ရွည္သည္းခံ ခြင့္လႊတ္မႈ၊ မတူညီေသာ အခ်က္မ်ားအား ဖယ္ရွား၍ တူညီေသာ အက်ိဳးစီးပြားမ်ား
အား အတူတကြပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနမႈ အေျခအေနမ်ားကိုလည္း မ်က္ျမင္ဒိ႒ေတြ႕ရွိေန ရေပသည္။
ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူဦးေရသန္း ၆၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး
ႏိုင္ငံသား အမ်ားစု၏ ဘံုသေဘာထား ဆႏၵအေနျဖင့္ တည္ၿငိမ္ေအး ခ်မ္းစြာေနထိုင္လိုျခင္းႏွင့္
ႏိုင္ငံေတာ္၏ လူမႈစီးပြားဘ၀ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစ လိုျခင္းတည္း ဟူေသာ လိုလားခ်က္ ၂ ရပ္သာျဖစ္ေၾကာင္း
ထင္ရွားစြာေတြ႕ရွိရပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အေနျဖင့္လည္း ျပည္သူ႕ ဆႏၵ သေဘာ ထားႏွင့္ အညီ
ႏိုင္ငံ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံ လူမႈ စီးပြား ဘ၀ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအား အဓိကထားေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိပါ သည္။
ႏိုင္ငံ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း ေရးတြင္ အပိုင္း ၂ ပိုင္းရွိၿပီး တစ္ပိုင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး တည္ၿငိမ္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္
ဒုတိယ အပိုင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အေနျဖင့္
ျပည္သူ႔ ဆႏၵကို အေလးထား ၍ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ ကြဲျပားျခား နားခဲ့ေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အင္အားစု မ်ား
ႏွင့္ ျပည္ပ အေျခစိုက္ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု မ်ားကိုပါ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားျပဳလုပ္၍ မတူညီ သည္မ်ား
ေဘးဖယ္ ထားၿပီး တူညီသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ၾကရန္
ဖိတ္ေခၚ ကမ္းလွမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ယေန႔အေျခအေနတြင္ အားလံုး ပါ၀င္ေသာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္
တစ္ရပ္ေပၚထြန္း လာရန္ပင္ ေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရေပသည္။

ႏိုင္ငံတည္ၿငိမ္ေရး၏ ဒုတိယပိုင္းျဖစ္ေသာ
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးကိုလည္း ထိေတြ႕ ဆက္ဆံေဆြးေႏြးမႈ မ်ားျဖင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေၾကာင္း
ေတြ႕ရွိရေပသည္။ သို႔ရာတြင္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ေသာ ျပည္တြင္း ပဋိပကၡသည္
ယေန႔အထိၿပီးဆံုး ႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ ကမၻာေပၚတြင္ အရွည္ၾကာဆံုးျပည္တြင္းစစ္ဟုပင္ မွတ္တမ္းတင္ရ မလိုျဖစ္ေနေပ သည္။
ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရး သည္ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရး အတြက္ အထူးပင္ အေရးႀကီး
ေသာ အေျခခံ အခ်က္အျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအေနျဖင့္ လက္ခံ ယံုၾကည္ၿပီး ျဖစ္သည္ႏွင့္ အညီ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရး အတြက္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အဆင့္လိုက္ ခ်မွတ္ လုပ္ေဆာင္ လ်က္ ရွိသည္ကို လည္း ေတြ႕ရွိရ ပါသည္။
ပထမအဆင့္ျပည္နယ္ အဆင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲ၊ ဒုတိယအဆင့္ ျပည္ေထာင္စု အဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲ၊
တတိယ အဆင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ မ်ား ပါ၀င္ေသာ ညီလာခံ က်င္းပေရး စသည္ျဖင့္ အဆင့္ ၃
ဆင့္ ခ်မွတ္ကာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။
ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း
၁၁ဖြဲ႕အနက္ ၁၀ဖြဲ႕ႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ရရွိထားၿပီး ကခ်င္လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕(KIA) တစ္ဖြဲ႕
တည္းႏွင့္သာ သေဘာ တူညီမႈ ရရွိရန္ က်န္ရွိေနေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္
လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေဖာ္ေဆာင္ ရာတြင္ နားလည္မႈ လြဲမွားျခင္း မျဖစ္ေစေရးအတြက္
ကခ်င္ ျပည္နယ္အတြင္း မိမိကိုယ္ကို ခုခံ ကာကြယ္ျခင္းမွ အပ ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္ျခင္း မျပဳေရးအား
တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ ကခ်င္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕(KIA) အေနျဖင့္မူ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္
တပ္မေတာ္၏ သေဘာထား ႀကီးမႈအား အခြင့္ေကာင္းယူ၍ စစ္ေရးဆိုင္ရာလႈပ္ရွားမႈမ်ားအား တိုးျမွင့္
ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ကိုလည္း မျငင္းႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ေနရေပသည္။ တစ္ဖက္ ကလည္း
ႏိုင္ငံေရးနည္း၊ စစ္ေရးနည္းေပါင္းစပ္ ၀ါဒျဖန္႔ကာ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အင္အားစု မ်ားႏွင့္
ျပည္ပ နိုင္ငံမ်ား၏ ေထာက္ခံမႈ ရရွိရန္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ၾကားသိေန ရေပသည္။

ကခ်င္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕(KIA)
၏ စစ္ေရးအရ တိုးျမွင့္တိုက္ခိုက္လာမႈကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ တပ္မေတာ္ဘက္မွ မိမိကုိယ္ကို ခုခံကာကြယ္ေရးအတြက္
ဦးတည္တံု႔ျပန္ေဆာင္ရြက္ လာသည့္အခါ
တြင္မူ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္မွ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ကခ်င္လူမ်ိဳးမ်ားအား
လူမ်ိဳးတုံးသတ္ျဖတ္မႈ
(Ethimic Cleansing) လုပ္ေနသည္ဟု လီဆယ္လုပ္ႀကံ၀ါဒျဖန္႔မႈမ်ားအား
နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ျဖစ္ရပ္မွန္အေနျဖင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေပါင္းစံုျဖင့္
ဖြဲ႕စည္းထား သည့္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္မွ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း
လက္နက္ကိုင္ေသာင္းက်န္းဆူပူေနသည့္
(KIA) ကခ်င္ လက္နက္ ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းအား မလႊဲမေရွာင္သာ အကန္႔အသတ္ျဖင့္
ခုခံကာကြယ္ တိုက္ခုိက္
ေနရျခင္း သာျဖစ္ေပသည္။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ ဒို႔တာ၀န္အေရးသံုးပါးႏွင့္
တိုင္းရင္းသားျပည္သူမ်ား၏
အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္အား
လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္တာ၀န္ရွိေနသည့္ တပ္မေတာ္
အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အရ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွ
ေပးအပ္ ထားသည့္
တာ၀န္ မ်ားႏွင့္ အညီ ႏိုင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရး
လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ဦးလည္မသုန္ ထမ္းရြက္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း
ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ အမ်ိဳးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးကို
ရည္ရြယ္ေရွး႐ႈလ်က္ အျခား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနည္းတူ (KIA)ကခ်င္လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ကိုလည္း
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကမ္းလွမ္းေဆြးေႏြး မႈမ်ားျပဳလုပ္ ခဲ့ေသာ္လည္း (KIA) ကခ်င္အဖြဲ႕ အေနျဖင့္
က်ဥ္းေျမာင္းေသာ လူမ်ိဳးေရး စိတ္ဓာတ္အားအေျခခံ၍ မူမမွန္ကတိမတည္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအာ
ေရွးရႈ လုပ္ေဆာင္ ေနျခင္းေၾကာင့္ သာ ကခ်င္ျပည္နယ္ အတြင္း အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရိွေရး အတြက္
အလွမ္းေ၀းေနဆဲ သာျ ဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွရပါသည္။
0 comments:
Post a Comment