Wednesday, August 14, 2013
0



ေတာ္လွန္ေရးတစ္ခု ျဖစ္လာတိုင္းမွာ ရန္သူအတိုက္အခံကို ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။ ေတာ္လွန္ေရး ဆို တာ က်ဴးေက်ာ္တိုက္ခိုက္မႈ၊ မေတာ္မတရား ရန္ရွာမႈမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကားခံရျခင္းကို ခုခံမႈ၊ မတရားျပဳက်င့္ခံရမႈကို ေတာ္လွန္မႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႔ ရန္သူ၊ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႔ အ တိုက္အခံေတြဟာ မတရားျပဳက်င့္မႈကို အမွန္သတ္မွတ္ကာ- ညစ္ပတ္ေကာက္က်စ္တဲ့ နည္းလမ္းအားလံုး ကို တရားသည္ မတရားသည္မရွိ အသံုးျပဳတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြက ပါးနပ္ လိမ္မာစြာ ေျဖရွင္းႏိုင္ဘို႔ လိုသလို-၊ ေတာ္လွန္ေရးကို ေထာက္ခံ ေနတဲ့ လူထုၾကားမွာလည္း ပညာေပးေတြ ျပဳလုပ္ရပါမယ္။ စည္းကမ္း ေတြလည္း သတ္မွတ္ထားဘို႔လိုပါတယ္။ ႏို႔မဟုတ္ရင္ ရန္သူ ရဲ႔ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲကို ၀င္သြားၿပီး ေတာ္လွန္ေရး က်ဆံုးေလ့ ရွိတတ္ ပါတယ္။

ျမန္မာ မြတ္ဆလင္အြမၼတ္ဟာ ေလာေလာဆယ္မွာ တန္းတူညီမွ်အခြင့္အေရး ရရွိေစဘို႔ ေတာ္လွန္ေရး ထဲမွာရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုလူတိုင္း သတိရေနဘို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အာဏာပိုင္မ်ားနဲ႔ ေျပလည္ သူ ျဖစ္ေစ၊ မေျပလည္သူ ျဖစ္ေစ၊ အရပ္သား ျဖစ္ေစ၊ ၀န္ထမ္း ျဖစ္ေစ- သူဟာ အစၥလာမ္ေခါင္း စဥ္ ေအာက္မွာရွိေနရင္ တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ပါ၀င္ေနသူ ျဖစ္ေနပါ တယ္။ ကိုယ့္ ဘက္က ေတာ္လွန္ေရးသမားလို႔ မိမိကိုယ္မိမိမခံယူရင္လည္း အတိုက္အခံဘက္က၊ ရန္သူ႔ဘက္က သတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ရန္သူ သို႔မဟုတ္ အတိုက္အခံရဲ႔ သေဘာမွာ- မိမိကအားသာေနခ်ိန္မွာ အင္အားမရွိတဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ကို အႀကီး အက်ယ္ မစဥ္းထားေပမယ့္-၊ မိမိက အားေလွ်ာ့လာတဲ့အခ်ိန္မွာ သို႔မဟုတ္ အတိုက္အခံဘက္က အင္ အား ေတာင့္တင္းလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အတိုက္အခံကို ၿဖိဳခြဲမယ့္နည္းလမ္းအားလံုးကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ အထူးသျဖင့္ ေသြးခြဲတဲ့နည္းကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ အတိုက္အခံအတြင္း လူေမြး တဲ့နည္းကို သံုးေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး အားေကာင္းေနခ်ိန္မွာ ကရင္ထဲက DKBA ကို ခြဲထုတ္လိုက္ၿပီး ကရင္အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္သတ္ျဖတ္ေစတဲ့နည္းကို သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္မွာ ကရင္ထဲ ကို ဗမာ သို႔မဟုတ္ မြန္ လူမ်ိဳးမ်ား ထည့္ထားၿပီး ခြဲခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကရင္- ကရင္ခ်င္း ယံုၾကည္စိတ္ခ်ၿပီး ကရင္လူမ်ိဳးကိုပဲ အခ်ိန္ယူေမြးျမဴခဲ့ၿပီး မတူညီမႈ အားနည္းမႈ တစ္ခ်ိဳ႔ကို ပံုႀကီးခ်ဲ႔အျပစ္ျမင္ တတ္ေအာင္ ေ သြးထိုးေလ့က်င့္ေပးခဲ့တယ္။ ဒီလိုေသြးထိုး ေလ့က်င့္ေပးမႈ ဒီဂရီစံခ်ိန္ ျပည့္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းၾကား ျပ သနာေပၚေအာင္ ဖန္တီးေပးလိုက္ၿပီး ဗံုးခြဲသလိုခြဲေပး လိုက္ပါ တယ္။

အခုလည္း ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ၾကားမွာ ဒီနည္းကို မသံုးဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ သူတို႔သံုးမယ့္ နည္းလမ္း အားလံုးကို ႀကိဳသိၿပီး ျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္လွန္ေရးကို မထိခိုက္ ႏုိင္ေပမယ့္-၊ လူထုၾကားမွာ အခ်င္းခ်င္း အျမင္လြဲၿပီး အသံုးခံရသူမ်ားဟာ အသိုင္းအ၀ိုင္းထဲမွာ မ်ိဳးစဥ္မ်ိဳးဆက္ မ်က္ႏွာ မျပရဲ ျဖစ္သြား မွာကို စိုးရိမ္ မိပါတယ္။ ဒီအတြက္- ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ထုကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ အနည္းငယ္ အႀကံေပးလိုပါ တယ္။

(၁) အယူအဆ မတူညီတဲ့ အုပ္စု ေတြၾကား အခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ တတ္ပါတယ္။ ဥပမာ- ၅၉ လမ္း သုေတ သီမ်ား နဲ႔ အိုလ္မာ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ား အဖြဲ႔အၾကားအခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ဘို႔ ဖန္တီး ေပးႏိုင္ ပါ တယ္။ ဒါကိုအသင္းအုပ္စုကို ဦးေဆာင္ ေနသူမ်ား ႀကီးစြာသတိျပဳ ရပါမယ္။ ပဋိပကၡ မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ ၾကဥ္မယ့္ နည္းလမ္းက အသင္းအုပ္စုတိုင္းမွာ တိက်တဲ့မူရွိရမွာ ျဖစ္ၿပီး- ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ျပန္တဲ့အခါ၊ သို႔မဟုတ္ စကား ေျပာတဲ့ အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ရဲ႔ မူအရ ဒီကိစၥကို ဒီလိုဆံုးျဖတ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာဆို ရပါ မယ္။ ကိုယ့္အဖြဲ႔နဲ႔ ကိုယ့္မူစကား ေျပာျခင္းအေပၚ ေနာက္အဖြဲ႔က ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳသင့္ပါ။ သို႔ေသာ္ မိမိနဲ႔အယူအဆမတူသူကို မွားယြင္းေၾကာင္း လံုး၀မေျပာသင့္ပါ။ ဒါဟာ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ပါ တယ္။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈကို က်ဴးလြန္ ေဖါက္ဖ်က္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းဟာ လူ႔အသင္းအဖြဲ႔ကို ေသြး ခြဲသူ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေပးေတြ ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။

ဥပမာ- လ ျမင္ျခင္း မျမင္ျခင္း ကိစၥ-၊ ဒီကိစၥကို ႏွစ္စဥ္ ျငင္းေနၾက ပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ျငင္းေနစရာ မလို ေတာ့တဲ့ ေခတ္ကာလပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သုေတသီမ်ားအဖြဲ႔က ဘယ္ေန႔မွာစတင္ ဥပုသ္ ေစာင့္မယ္၊ ဘယ္ေန႔မွာ ၀ါကၽြတ္ပြဲ လုပ္မယ္-၊ ေၾကျငာ ႏုိင္သလို၊ အစၥလာမ့္သာသနာရွင္မ်ားအဖြဲ႔ကလည္း ကိုယ့္မူနဲ႔ ကိုယ္ ဘယ္ေန႔မွာ ဥပုသ္ ေစာင့္မယ္၊ ဘယ္ေန႔မွာ ၀ါကၽြတ္ပြဲ က်င္းပမယ္ ေၾကျငာ ႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္အဖြဲ႔နဲ႔ ကိုယ့္မူ ယတိျပတ္ရပ္တည္မႈကို သူမွန္တယ္ငါမွန္တယ္ ေျပာေနဘို႔ကိုမလိုေတာ့ပါ။ လူထုအေနနဲ႔ အားသန္ ရာ အသင္းအဖြဲ႔ကို လိုက္နာၿပီး က်င့္ေဆာင္ၾကပါေစ-။ သူ႔အုပ္စုကို လုိက္နာတဲ့သူမ်ားလို႔ ငါ့အုပ္စုကို လိုက္နာသူမရွိလို႔ ဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ေနဘို႔ကို မလိုပါ။ ကိုယ္အဖြဲ႔က ခ်မွတ္တဲ့မူကို ကိုယ္ယံုၾကည္ရင္ လူထုကို သူ႔ဘက္ပါေစ၊ ငါ့ဘက္ပါေစ လုေနဘို႔ကို မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ လ ျမင္မျမင္ ျငင္းလို႔ အီမန္ ပ်က္ သြားျခင္းမရွိပါ။ (အကယ္၍ လ ျမင္မျမင္ ျငင္းလို႔ အီမန္ ပ်က္ရမယ္ ဆုိရင္ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးမွာ ႏွစ္စဥ္ အီမန္ ပ်က္သူေပါင္း သန္းခ်ီ ရွိေနပါ လိမ့္မယ္။- ခဏ ျငင္းၿပီး ေနာက္ေန႔ ျပန္တည့္ သြားတာခ်ည္း ျဖစ္ေန ပါတယ္။) တနည္းအားျဖင့္ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ၾကားထဲက အျငင္းမ်ားဟာ ရာသီေပၚခဏ အျငင္းပြား မႈမ်ားသာ ျဖစ္တာ မ်ားပါတယ္။

အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုတုိင္းမွာ ကိုယ့္အဖြဲ႔နဲ႔ ကိုယ့္မူရွိေနရင္ လူထုကလည္း အားသန္တဲ့မူကို လိုက္နာ လာပါ လိမ့္မယ္။ သူမွန္တယ္ငါမွန္တယ္ဆိုတဲ့ အျငင္းပြား ေနရင္ အြမၼတ္ ညီညြတ္ဘို႔ လမ္းစ ေပ်ာက္ဆံုး ႏုိင္ပါ တယ္။ သူ႔မူကိုယ့္မူရွိေနရင္ အနည္းဆံုး မဟာမိတ္ဖြဲ႔ထား ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ၅၉ လမ္းကို ဗလီကို ဖ်က္ခံရရင္လည္း အစၥလာမ့္သာသနာကို ေစာ္ကားခံရတာ ျဖစ္သလို၊ တစ္ျခမ္းပဲ့ ဗလီကိုဖ်က္ခံရရင္ လည္း အစၥလာမ္ သာသနာကို ေစာ္ကားခံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံစားနားလည္ ႏုိင္ဘို႔ လိုပါ တယ္။

(၂) လူမ်ိဳးႏြယ္ ကိစၥ-၊ ရန္သူ႔ ဘက္က ျမန္မာ မြတ္ဆလင္ အြမၼတ္ၾကားမွာ အဓိကပစ္မွတ္ထားႏိုင္ တာက ရိုဟင္ဂ်ာနဲ႔ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ ႏွစ္ခုၾကားမွာ ေသြးခြဲ ႏုိင္ပါတယ္။ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ လူဆိုးလူယုတ္ အတၱႀကီးသူ ဆိုတာ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ရန္သူေတြက ေကာင္းေကာင္း သိထားပါတယ္။ ဒါကို အားနည္းခ်က္ အျဖစ္ ကိုင္တြယ္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေစ်းေရာင္းသူ ရိုဟင္ဂ်ာတစ္ေယာက္ကို သူ႔ရဲ႔ ဆက္ဆံေရး မေျပ လည္ မႈေၾကာင့္- သို႔မဟုတ္ သူ႔ကိုပုဂၢိဳလ္ေရး မေက်နပ္လို႔ဆိုတာကစတာမ်ားပါတယ္။ အဲ့လို မေက်မ နပ္ ျဖစ္မိတိုင္းမွာ သူဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို တိုက္ရိုက္ ေျပာဆိုပါ။ သူ႔လူမ်ိဳး ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ကိုင္ၿပီး မသံုးမိ ေအာင္ ျမန္မာမြတ္ဆလင္ အြမၼတ္သားအားလံုး ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ သူတစ္ေယာက္ လိမၼာျခင္း မလိမၼာျခင္းဟာ သူတစ္ေယာက္နဲ႔သက္ဆိုင္ၿပီး သူ႔လူမ်ိဳးတစ္ခုလံုးနဲ႔ မသက္ဆိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အသိကို အြမၼတ္သား တစ္ဦးခ်င္းမွာ သတိရေနေစဘို႔ လိုပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို ဘဂၤလီလို႔ ေျပာဆိုျခင္းဟာ ရန္သူ႔ အႀကိဳက္လိုက္ ေျပာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာမြတ္ဆလင္မ်ားကို ေဇရ္ဘာတီလို႔ ေျပာဆုိျခင္းဟာလည္း ရန္သူ႔အႀကိဳက္လိုက္ေျပာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆင္ျခင္ေစလိုပါတယ္။ ရန္သူ႔အႀကိဳက္လိုက္ေျပာ တစ္ဦးခ်င္း ဟာ အြမၼတ္ကိုသစၥာေဖါက္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ဘယ္သူ သစၥာ ေဖါက္ေဖါက္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႔ ေတာ္ လွန္ေရးကို မထိခိုက္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ျမန္မာ ျပည္တြင္းေနမြတ္ဆလင္တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ တန္းတူ ညီ မွ် အခြင့္အေရးရေစဘို႔ နည္းလမ္း ေပါင္းစံု စီမံခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ စီမံခ်က္ကို အေကာင္အထည္ ေဖၚဘို႔ အင္အားေတြ ရွိပါတယ္။)

(၃) ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လုပ္ႀကံျခင္း-၊ အတိုက္အခံမ်ား ရန္သူမ်ားဟာ မိမိကဖိႏွိပ္ထားတဲ့ အုပ္စုကို ဖိႏွိပ္ လို႔ မရႏိုင္ေတာ့တဲ့အခါမွာ-၊ အဲ့ဒီဖိႏွိပ္ခံေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုထဲက ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လုပ္ႀကံ ေလ့ ရွိပါတယ္။

ပထမဆံုး အေနနဲ႔ အြမၼတ္ထဲက ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ပိတ္ထားၿပီး- အျခား တစ္ဘက္မွာ လူထုကို ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဘာမွလုပ္မေပး ႏုိင္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္ခံစားေအာင္ ေသြးထိုး ေပးတာေတြကို စတင္ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေခါင္းေဆာင္အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈကင္းမဲ့ သြားေအာင္ ျပဳလုပ္နည္း ပါ ။ ေခါင္းေဆာင္မဲ့ေနတဲ့ လူထုကို အလြယ္ တစ္ကူ ဖိႏွိပ္ထားလို႔ ရေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။

ဒီၾကားထဲမွာ ထိုးေဖါက္လာတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႔ အသက္ကို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္မႈ အဆင့္ ျဖစ္လာပါတယ္ ။ ဒီအေျခအေနကို ေခါင္းေဆာင္ေတြ မႀကံဳရဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ ျပည္ပေရာက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း အခ်ိန္မေရြး ႀကံဳရ ႏုိင္ပါတယ္။ ေခ်ခ်င္းညာ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ ယန္ေဗဒါယက္ဗ္ကို လုပ္ႀကံ လိုက္ တာ ျပည္ပမြတ္ဆလင္ ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာပါ။ အလားတူပါလက္စတိုင္း ေခါင္းေဆာင္ ေတြကို လုပ္ႀကံ တာ လည္း ျပည္ပမွာခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးဟာ အကယ္၍ ငါ့ကို သတ္လိုက္ ရင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ဘယ္သူဆက္လုပ္ မလဲဆိုတဲ့ အရည္အခ်င္းတူ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လက္ဆင့္ ကမ္းထားဘို႔ လိုပါတယ္။ ငါ- ဥကၠဌ ျဖစ္မယ္၊ ငါ- မဟာ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးထက္ ငါ- ဟာ အခ်ိန္မေရြး ရွဟီးဒီ ျဖစ္မယ္ဆိိုတဲ့ အသိကို ႏွလံုးပိုက္ထားဘို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွ မိမိဦးေဆာင္ လႈပ္ရွားတဲ့ လူထု တစ္ရပ္ လြတ္ေျမာက္ ႏုိင္မွာပါ။ ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္ပမွာ လႈပ္ရွားေနတဲ့ Civil Rights Movementကေတာ့ အဆင္သင့္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ကို သတ္လိုက္ရင္လည္း ရထားေခါင္း တြဲ ျပတ္သြားဘို႔ လံုး၀မရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ့ထက္ထက္တဲ့ လူ၊ ထိုးေဖါက္ ႏုိင္တဲ့ လူမ်ားကို အသင့္ျပင္ ၿပီး ျဖစ္ေနပါတယ္။

ျပည္ပ အေျခအေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ က႑ကို ဆက္လက္ တင္ျပေပး ပါမယ္။- ေလာေလာ ဆယ္ ျပည္ တြင္းေန အြမၼတ္သားေတြအေနနဲ႔ အြမၼတ္အေပၚသစၥာရွိပါ။ မိမိရဲ႔ အားမလိုအားမရ မႈ မ်ားေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို မၿငိဳျငင္မိေအာင္ ဆင္ျခင္ပါ။ မိမိရဲ႔ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ အြမၼတ္ ၾကား ေသြးခြဲ သလို ျဖစ္သြား ေလမလားလို႔ ေသာက ထားပါ လို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံလို ပါတယ္။

လူေတြ ညီတဲ့အခါ ကုန္းေပၚမွာ ေလွ စီးလို႔ ရပါတယ္။ လူမညီရင္ ေရထဲမွာလည္း ေလွ နစ္ျမဳပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။

ေဌးလြင္ဦး
ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားမႈ တာ၀န္ခံ
Civil Rights Movement


0 comments: